még egy nyűg

Peti   |   2015.12.11.

Kérdezi az ember magától, hogy miért akar újra és újra egy csomó problémát és gondot a nyakába akasztani, ami egy zsák pénzt is elvisz és igazából nincs is rá szüksége? Egy apró percig megfordult a fejembe, hogy nem is akarom én ezt. „Lóf*szt!!! Szarunk mindenre, kell és kész!”  És így történt, hogy a Campus fesztivál másnapján erősen kómásan és másnaposan megvettem a második S14-emet.

 

Tettem egy próbakört, éreztem, hogy jópár dolog nincs rendben a kocsival, de a szerelem első látásra dolog megint elhatalmasodott, és hagytam, hogy az eszem helyett a „farkam” irányítson. Angol papíros jobb kormányos…. Sokan mondják, hogy ilyet sose vennének mert bla bla bla. Leszarom! Nekem kell nem másnak. Magas volt és a gyári 16-os felniken nagy buta lufi gumik voltak, tiszta sor, hogy az első dolgok között lesz hogy kidobom alóla és valami rendes pacskert kap alá.

 

 

De! A legfontosabb dolog az állagmegóvás és tartósság, ezért első dolgom volt alábújni a kocsinak megnézni az alvázat és a futóművet. Hát mit mondjak amit le is lehet írni? Nem túl szép szavakkal emlegettem az előző tulajt. Ugyanis minden, de minden kb. centi vastagon olyan saras volt hogy látni nem lehetett semmit. Illetve azt a két hatalmas lyukat lehetett ami a jobb oldali kerékjáratokban voltak elől és hátul. Nem volt nehéz felállítani a diagnózist és a sorrendet.

 

1. kap magyar forgalmit.

2. kijavítjuk az alján lévő rohadásokat és kap egy teli alvázvédelmet.

3. felújítom a futóművet illetve annak minden elemét.

4. kap egy szép felnit.

 

 

Elsőként a forgalmi volt a soron és, hogy ne menjen semmi se probléma nélkül – hiszen akkor túl könnyű lenne - ezért a kpm vizsgán benyögték, hogy kell balos lámpa hozzá. Én hülye teljesen elfelejtettem és gyorsan elkezdtem telefonálgatni hogy akasszak valahonnan egy pár lámpát műszakira. Mint kiderült nem is olyan egyszerű egy amúgy is ritka japán piacra gyártott kocsihoz balos lámpát szerezni. Telefon Nyíregyre, Miskolcra, Pestre...

 

Persze sehonnan semmi, mert akinek van az nem adja , aki adná annak meg ugyanúgy jobbos van. Na ebből adódóan történt úgy hogy a KPM telephelyén pihent a kocsi egy hónapot. Ugyanis Laczkó Robi (szintén SX-es barátom) elvállalta, hogy a gyári lámpámat átalakítja balossá. Ezúton is szeretném megköszönni neki!

Azért is lett egy hónap belőle, mert György Szilveszter pont letörte a lököst és a lámpáját a drift verda elejét egy KOE futamon, és ha már ott a lámpa akkor sablonként odaadtam, hogy legyen valami amiről lehet üvegszál lámpahelyettesítő idomot csinálni neki.

 

 

A lényeg: A lámpák megjöttek, gyorsan beletettem és már következő héten ment is műszakira, ahol átment és nagy nagy örömömre magyar papírosan tudhattam magaménak a kis lila Silviát. Mivel megkapta a csúnya, de annál fontosabb magyar felségjelzésű billogot, így már lett értelme feltámasztani a kicsikét és saját ízlésemre formálni...